Kisah Malam Tangisan

Jam menunjukkan 8.01pm ketika aku mula menaip entry ini.

Cerita ini setahun yang lalu...
Pada tarikh dan waktu yang sama...
Ingat lagi pada waktu itu, cuaca sejuk dan hujan...

Kita berkumpul bersama...
Lebih dari 50 orang rasanya...
Beberapa hari sebelum tarikh ini,
Persiapan dilakukan oleh pelajar perempuan.
Beberapa jam sebelum majlis bermula,
Proses masak memasak ibarat kenduri kahwin...
Sungguh meriah!
(Girls mesti ingat kannnn? hehe)



Waktu yang ditetapkan telah tiba,
Tempat berkumpul bertukar, kerana hujan tidak mengizinkan...
Pelajar lelaki mainkan peranan penting...
Angkat mengangkat tugas mereka...
Kesian, hujan pun diredah juga!

Majlis bermula tidak seperti ditetapkan (perkara ini memang tidak pernah tepat! Haha)
Dengan ucapan wakil pelajar,
Kemudian pensyarah kesayangan...
Bergambar-gambar....
Bertukar-tukar hadiah..(siapa dapat kotak besar tapi isi nya batu? hahaha)
dan part paling best..
Karoke time...
Ingat lagi lagu dengan Fai - Bayangan Gurauan...? Hahaha...
Ingat lagi lagu Kini (Feminin) - pelajar perempuan ketuanya C Nijah...Hehe
Ingat lagi lagu Nobody ? Beramai-ramai menari sambil mengemas...

Setahun sudah kisah itu berlalu...
Ingat lagi kan....
Bila tangisan mula bergema...
Bermaaf-maafan...
Berterima Kasih....
Seorang demi seorang....
Sedih kan pada masa tu....
Cuba fikir balik, lepas malam itu...
Masih juga kita jalan sama-sama...
Jumpa hari-hari..
Bergelak sakan...
Bergurau senda...
Bertepuk bertampar...
Jadi tangisan malam itu untuk apa? Hahaha...
Itu semua kenangan kita kawan-kawan....
Kan??

Dan setahun ianya berlalu...
Masih segar dalam ingatan...

Family He23


Di mana pun kamu berada...
Dengan siapa pun kamu bersama...
Ukhwah kita tetap terjalin...
Bagaimana, Mengapa dan Kenapa perpisahan ini terjadi jangan dipersoalkan...
Kerana kita pasti bertemu lagi...cuma bila waktunya tidak diketahui...

Notahati: Sangat Merindui Keluarga ini!!!

7 comments:

{ echaRierie } at: 11 April 2011 8:36 PTG berkata...

rinduuuuuuuuuuuuuuuuuu..
huhu~
nak nagis lak igt bha..
aduyaii~

{ Nrul Hearty } at: 12 April 2011 10:29 PG berkata...

@Echa...
Hukhukhukhuk...
Sedih kan time tu....
:(

{ a.g } at: 12 April 2011 11:19 PG berkata...

semua perlu rasa time tu...tu lh kehidupan...

{ Si Pencari Ilmu Yang Setia } at: 12 April 2011 11:27 PG berkata...

aku tiada lagi d cni...ke mana saja c jee nie?

{ Nrul Hearty } at: 12 April 2011 11:41 PG berkata...

AG: nanti hbs program kita ni rasa mcm tu jg ka?? huhu...

{ Nrul Hearty } at: 12 April 2011 11:42 PG berkata...

si pencari ilmu yang setia::
Ntah kemana sdh c jee tu! awl dia lari kali, nda surut air matanya time tu..hehehe

{ a.g } at: 12 April 2011 2:26 PTG berkata...

mgkin akan muncul semula titisan air yg pernah membasahi...hahahhaha

 

Copyright © 2010 Keep shining, keep smile!, All Rights Reserved. Design by DZignine