::Sujud^Syukur^Senyum::

Kadangkala hidup tidak seindah yang di jangka,
Tidak mampu menerima segala yang menimpa,
Tapi apa kan daya jika itulah ketentuanNYA,
Sedarkan aku dengan syahadah bila aku terlupa...

Keindahan itu tidak mudah untuk didapati,
Jangan di kejar, jangan di cari,
Mudahkan diri dengan apa yang diberi,
Sujud dan Syukur pada mu ILAHI...

Cukup banyak sudah ku lalui,
Caci dan keji seakan makanan setiap hari,
Aku yakin suatu hari nanti,
Ianya akan hadir jua untuk menyokong diri ini.....

Biar hati tercalar dipenuhi duka,
Bibir tetap terlukis senyuman penuh makna,
Janji ku akan menghadapi semua dugaan yang menimpa,
INSYALLAH kemanisan itu pasti akan kunjung tiba akhirnya....

Dengan kegilaan dunia masa kini yang dipenuhi parasit-parasit perosak,
yang mengaku sahabat,
menghulur tangan dalam gelap,
mengintai peluang dalam sesak,
dan kepada mereka-mereka yang berselindung di sebalik topeng kebenaran ....
Aku hadiahkan senyuman kepada mereka agar aku tidak mati dalam peperangan ....

By=tulisan X penablogger-emoticon.blogspot.com

1 comments:

{ Yaya } at: 14 Februari 2011 pada 3:34 PTG berkata...

Smile, as much as you can

 

Copyright © 2010 Keep shining, keep smile!, All Rights Reserved. Design by DZignine