Kesah2 MP1-3003 sesi 08/09

Aku baru ja view kak G pnya blog..kebetulan lagu samsons-Kenangan Terindah yang bekumandang...huhu...terpanggil pla mau cerita psl rmh+org rumah aku ni..teringat pla kenangan masuk rmh ni MP1-3003..hahaha...rmh baru bila masuk thn 2 d umskal ni..hihi...masa mula2 masuk ums ni, rmh lama d blok mp2-3003...jiran nya kak G.. blok hujung, rmh paling hujung jg..huhuhu...thn 2, rumah baru... kali ni serumah ngan geng..yg memang geng karas...haha...apa nda..smua 1 cos yg SAMA, jadual g kuliah+tutorial confirm la SAMA kn....klu sdh sama2 ni..mkna nya...klu ada kerja, jwpn smua pun SAMA kn..hahaha...7org tuuuu...hahahaha..klu 1 org x g kelas, mkna nya semua pon SAMA x pi clz kan..hahahaha....blogger-emoticon.blogspot.com dalam tempoh 2minggu lagi kami akan berpisah..cewaaaah..cuti ba....sapa x mau pulang kn...pas tu sem depan, masing2 akan ada rmh baru..sah2 la bkn serumah lagi sbb fitRi, eRnie, aZnur, kak G, yaYa, cT sdh apply kolej beta...dan aku...setia d mutiara ni lagi ngan seRra...hihi..yg apply kolej beta, mayb kurg skit hprn utk 1 rmh...besa la, byk saingan...tp..xpa...asalkn ada tmpt tinggal kn.. Ingat lagi, masa apply rumah ni, aku dpt bilik single..hihi, best jg la sorg2 ni, xda sapa gnggu hrta aku...kahkahkah...

  • Masa mula2 hidup drumah baru ni..ada ckit rasa x bestnya...sbb bilik air rumah ni kecik sgt...huhu, bkn mcm mp2, blh lagi lari2 dlm bilik air..hihi..
  • Bila masuk rmh baru ni, aku da tanggungjwb besar bila melihat rekod2 lepas geng2 aku ni pd sem2 sebelumnya..hheheh...dmana tercipta nya rekod naik teksi g kuliah gara2 lmbt bangun...pas tu tetinggal bus lagi..haha..naik teksi lagi tu, smpai kmpus, kls batal..hahahaha...rekod paling best la tu..kakakaka..(ampun eRnie+fiTri)...hihihi
  • Bila sem bermula, aku mulakan tugas ku..mcm biasa la..setiap pg membangunkn mereka2 itu...fuuuhhhhh..cabaran nya....mcm2 aksi aku tgk bila dorg bangun...huhu...masa2 awl mula betugas, smua bg kerjasama yg bagus, trus bangun bila dkjutkn...hampeh x lama pas tu, aksi tdur semakin dashyat neh..ee..geram siot pon ada..apa nda, bila sdh bangunkn dorg, aku g besiap, dorg smbung tdo balik..blogger-emoticon.blogspot.com...perghhh....pas tu...smua blum iron baju..perebutan iron+bilik air dpagi hari berlaku lagi..huuhu..kdg2 aku sdh siap chantek pkai tdung, dorg baru bangun..huhu....
  • Mau kejutkn ernie ngan fitri, ok sj....tda hal..bg respon skdar angguk...tp bdn x gerak..tu ernie..hahahahaha...pekembangan yg agak negatif...klu ada buku ulasan psl usaha bangun tdur, byk sdh list ni,...fitri pla...bagussss nya....aku bg bangun dia duduk, aku selangkah kluar ja trus amik next post, tdo lagi..itu kira ok lagi..klu dia sdh masuk bilik air, agak2 lama sgt dia dlm tu, lebih baik ketuk bilik air tu...blh tdur tu..hahaha..ampunnnnnn....klu bangun kn yaya ngan ct..blh lagi gaduh2 dorg bedua, tp mata tutup..aku d tengah2 kasi bangun dorg, blurrrr....mrh2 lagi d bg bangun ba..."suh la ct bangun dlu..eeee" kata yaya.. kata ct pla.."yaya bangun la ba ko dlu.."huhu..aku tgh2 jd mcm niblogger-emoticon.blogspot.com pndai la mereka...hihihi...kisah c aZnur pla..huhu..hnya hrpkn call sj..itu 70% failed, 30% lulus...x mampu dungkapkn la...hihi
  • Aku selalu perhatikan gelagat perebutan dorg ni smbil aku ngadap bekfas ku..yalah, aku sdh siap, dorg masih lagi ke sana ke mari besiap..
  • Kdg2 dua biji bus sdh berdiri tegak d bwh tu, dorg blh lagi sntai d atas..."fitri, ko mau bread ka??" alahai eRnie....padahal, pkcik loloQ siap tekan minyak berabis sdh d bwh, blh2 lagi behidang..hahahahaha....
  • Punca jd mcm ni sebab rumah ni amalkn western style pnya life...hahaha..hnya aku sj yg amalkn tradisi malaysia ni....dorg tdo puas bila siang, bila mlm menjelma, huhu..operasi mereka bermula...hihi..mula masuk rmh ni agak x biasa jg la..yalah, x pandai aku tdo yg berlebihan d pg hr...seperti separuh kehidupan ku tertinggal...huhu...klu aku bangun lmbt, aku tnya diri sndri.."ke mana hilangnya pagi ku..?"huhu... smpai skrg, aku kna bangun awl...tu la aku heran, mcm mana dorg blh melantak tdo smpai kul2 ptg..kdg2 3 ptg bangun..huhu...klu aku tdo lwat pon, aku tetap bangun awl jg, asalkn aku jmpa "pagi"..huhu.bermakna pagi tu.. tp..klu aku memang x blh tdo..memang x blh tdo la tu..rekod pernah aku buat 40jam xtdo..huhu...
  • tu kisah bangun..ni kisah mkn....psl mkn ni la mayb yg wat kami rapat gila2....yalah, sama ada prcaya ataw x......kami mkn besuap....pas tu mkn sepiring pla, mnum segelas....x kisah la siapa suap siapa...asalkn mamam...tu la kami...ada jg coursemate len tgk, siap ckp lagi...klu geng dorg, kna suap kwn pun malu2...x sporting ba tu....hahaha..tp kami lain....kami x kisah smua tu....tdo pon blh sebantal taw...huhu...ni la susahnya....bila masing2 balik nti, cuti, xpon sdh hbs stdy..msti mencari ni satu2...fuh...bygkn la..d sni sj, klu jln rmai2..sorg tetinggal d rumah...mesti call tu..."hye..lama x jmpa..ko wat apa.." pas tu pesanan bejela2..hihi...padahal sblum jln jmpa, balik pon jmpa jg....tp betul.....serius..ni la kami...
fuh, blum apa2 lagi aku rindu sdh la...serius..aku rindu sdh ni mau kasi bangun dorg..yalah..setahun bg bangun dorg tu...bkn senang...skrg ni musim exam, paper byk wktu petang, so, klu aku bangun pg, aku x la bg bangun dorg, sbb dorg lambat tdo.....jd..bila dorg da bangun sndri, tugas aku pon da stop..huhu..windu nya aku akan jwtn aku itu..hihihi.......

0 comments:

 

Copyright © 2010 Keep shining, keep smile!, All Rights Reserved. Design by DZignine