Bila....Yang selalu...Entah bila

  • 1:20:00 PTG
  • 0 comments
Aku lahir dari perut mama..
Bila dahaga, yang susukan aku.. mama
Bila lapar, yang suapkan aku..mama
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. mama
Kata mama, perkataan pertama yang aku sebut.. Ma!

Bila nangis, orang pertama yang datang ..bapa
Bila nak bermanja.. aku dekati bapa
Bila nak bergesel... aku duduk sebelah bapa
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya bapa…..
Aku selalu teringatkan ..bapa

Bila sedih, aku mesti talipon... kakak
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu...kakak
Bila bengang.. aku suka luah pada ..kakak
Bila merajuk, yang datang pujuk aku juga.. kakak
Bila mau shoping baju…yang akan sponsor…kakak

Bila nak exam, orang paling sibuk nak tahu...abang
Bila buat hal, yang marah aku dulu...abang
Bila duit nak habis, orang pertama dalam kepala...abang
Bila hujung bulan, yang kirim duit......abang
Bila mau minta kebenaran pun mesti minta dari...abang

Yang selalu peluk dan cium aku sampai hari ni....mama
Yang selalu masakkan makanan kegemaran aku...mama
Yang selalu aku ingat...bapa
Yang selalu aku rindu...bapa
Yang selalu belikan aku barang-barang...kakak
Yang selalu berleter kat aku....kakak
Yang selalu nasihat aku....abang
Yang selalu aku takut...abang

dan aku....
entah bila...aku mampu balas jasa dorg dalam hidup aku...
entah bila...akan mampu sayang dorg mcm dorg syg aku..
apapun..aku tetap luv my family.....

0 comments:

 

Copyright © 2010 Keep shining, keep smile!, All Rights Reserved. Design by DZignine